Když se pacientka začne malovat, znamená to, že se uzdravuje. Hillaire English version
Speciální pedagogiku máte možnost studovat v rámci níže uvedených oborů v prezenční (tzn. denní studium) či kombinované formě (tzv. dálkové studium). Co se týče délky a rozsahu, můžete volit studium bakalářské (3leté), či magisterské (4 – 5leté dle konkrétního oboru). Po ukončení bakalářského máte možnost dále pokračovat ve studiu příslušného oboru v navazujícím magisterském studiu (2 roky) a poté eventuelně i ve studiu doktorském. Jednotlivé nabízené obory jsou dále koncipovány jako učitelské či neučitelské, jednooborové či dvouoborové, což se odráží ve výsledné získané kvalifikaci. Více podrobných a konkrétních informací o koncepci, rozsahu, obsahu, zaměření, získané kvalifikaci a podmínkách přijímacího řízení naleznete na webových stránkách ústavu: www.uss.upol.cz
Program a obor studia | Délka studia | 1. roč. | 2. roč. | 3. roč. | 4. roč. | 5. roč. |
B7506 Speciální pedagogika | ||||||
Speciální pedagogika | 3 | + | + | + | ||
Speciálně pedagogická andragogika | 3 | + | + | + | ||
Speciální pedagogika – komunikační techniky | 3 | – | – | + | ||
Speciální pedagogika – ortokomunikace | 3 | + | + | – | ||
Speciální pedagogika předškolního věku | 3 | + | + | + | ||
Speciální pedagogika raného věku | 3 | + | + | + | ||
Speciální pedagogika pro 2. st. ZŠ a SŠ | 3 | |||||
– Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání | 3 | + | + | |||
– Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání | 3 | + | + | |||
– Environmentální výchova se zaměřením na vzděl. | 3 | + | + | |||
– Filologické a humanitní obory na FF UP | 3 | + | + | |||
– Hudební kultura se zaměřením na vzdělávání | 3 | + | + | |||
– Informační výchova se zaměřením na vzdělávání | 3 | + | – | |||
– Matematika se zaměřením na vzdělávání | 3 | + | + | |||
– Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání | 3 | + | + | |||
– Přírodopis se zaměřením na vzdělávání | 3 | + | + | |||
– Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání | 3 | + | + | |||
– Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání | 3 | + | + | |||
– Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání | 3 | + | + | |||
– Základy technických věd a informačních technologií pro vzdělávání | 3 | + | + |
Poznámka:
Vzhledem k volné dvouoborové kombinaci z nabídky studijních oborů bakalářského studijního programu B7506 Speciální pedagogika nejsou uváděny 1. ročníky
Program a obor studia | Délka studia | 1. roč. | 2. roč. | 3. roč. | 4. roč. | 5. roč. |
Magisterské studium | ||||||
M7506 Speciální pedagogika | ||||||
Logopedie | 4 | – | + | + | + | – |
Logopedie | 5 | + | ||||
Učitelství pro 1. stupeň ZŠ a speciální pedagogika | 5 | + | + | + | + | + |
N7506 Speciální pedagogika | Délka studia | 1. roč. | 2. roč. |
Speciální pedagogika (dramaterapie) | 2 | – | + |
Speciální pedagogika | 2 | + | |
Speciálně pedagogická andragogika | 2 | – | + |
Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a pro střední školy v kombinaci | 2 | + | + |
Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů Studium v oblasti pedagogických věd (§ 2, zák. č. 111/1998 Sb.) |
Studium k prohlubování odborné kvalifikace (§ 10, zák. č. 111/1998 Sb.) | |
---|---|---|
Speciální pedagogika | Dramaterapie | Herní specialista |
SPP - surdopedie se zaměřením na znakový jazyk | Biblioterapie | Muzikoterapie |
Speciální pedagogika – logopedie | Arteterapie | Arteterapie II |
Speciální pedagogika pro učitele praktického vyučování praktických škol | Taneční pohybová terapie | Hudebně – edukační terapie |
Speciální pedagogika pro učitele praktického vyučování nebo odborného výcviku střední školy | Hipoterapie | SPP pro pedagog. pracovníky SOU, OU a prakt. škol |
Speciální pedagogika pro vychovatele | Základy logopedie | |
Speciální pedagogika pro učitelky mateřských škol | Znakový jazyk | Základy znakového jazyka |
Speciální pedagogika pro pedagogy volného času | SPP pro učitele, vychovatele, pedagogické a výchovné pracovníky |
(Více informací na http://www.ccv.upol.cz/)
Je nabízeno v případě velkého zájmu o některý studijní obor a uskutečňuje se jako placené kombinované studium. Je tedy určeno uchazečům, kteří splní podmínky přijímacího řízení, ale nejsou přijati do řádného studia. Každoročně se nabídka těchto oborů mění, proto aktuální informace sledujte na http://www.ccv.upol.cz/.
Vaše budoucí pracovní uplatnění se bude odvíjet od zvoleného studijního oboru. Uplatnění naleznete v resortech školství, práce a sociálních věcí i zdravotnictví a to např. ve funkcích speciálního pedagoga, výchovného pracovníka, konzultanta či poradce, pracovníka se zaměřením na speciálněpedagogickou, výchovnou
a poradenskou činnost, vychovatele, sociálního pracovníka, asistenta pedagoga aj. Konkrétní informace naleznete u jednotlivých oborů. A pak je tu ještě další možnost – pokračovat ve studiu v rámci magisterských navazujících oborů či v doktorském studiu podle charakteru předchozího studia.
Jako absolventi magisterského studia speciální pedagogiky či logopedie máte možnost zvýšit své odborné teoretické i praktické kompetence v rámci čtyřletého doktorského studia, který náš ústav nabízí v prezenční či kombinované formě a je rovněž dostupné v anglickém jazyce. Absolventům je přiznáván akademický titul „doktor“ (ve zkratce Ph.D., uváděné za jménem).
Podrobné informace získáte na http://www.uss.upol.cz/cz/studijni-informace/doktorsky-studijni-program.php
Samozřejmě, že studium nebude procházka růžovým sadem, spíše by se dalo přirovnat k destiboji – čekají Vás různorodé vědní disciplíny, které budou vyžadovat Vaši všestrannost a stejně tak, jako v desetiboji budete sbírat body – respektive kredity, abyste se dostali až do cíle – ke státním závěrečným zkouškám a na jejich konci k vysokoškolskému diplomu. Než se ale dostanete do cílové rovinky, čekají Vás přednášky, semináře, cvičení, zápočty, zkoušky, kolokvia, praxe, seminární práce, prezentace a další a další povinnosti, které zkrátka a dobře ke studiu patří. Vysoká náročnost studia je předpokladem jeho kvality a efektivnosti. V kontextu náročnosti studia se nabízí také otázka celkové, zejména psychické náročnosti budoucí speciálněpedagogické profese, proto je třeba i tento aspekt při výběru studijního oboru dobře zvážit...!
Náš ústav je charakteristická svou dlouholetou tradicí, patří mezi jednu z prvních kateder speciální pedagogiky v České republice, což je předpokladem a ve své podstatě i důkazem její kvality a vysoké úrovně. Za dobu svého působení si vysloužila vysokou prestiž a to díky kvalitnímu vzdělávání, které poskytuje tým kvalifikovaných a erudovaných pedagogů na vysoké vědecké úrovni s dlouholetými praktickými zkušenostmi.
Navíc máte v průběhu Vašeho studia možnost vycestovat v rámci zahraničních studijních pobytů a absolvovat část studia na partnerských univerzitách v zahraničí (Španělsko, Řecko, Finsko, USA aj.).
Podrobnější informace naleznete na webových stránkách: www.uss.upol.cz.
Centrum pomoci handicapovaným Vás může podpořit a pomoci Vám v mnoha aspektech v průběhu Vašeho studia a rovněž na jeho úplném začátku - v rámci přijímacího řízení. Po konzultaci s pracovníky Centra je možné individuálně přizpůsobit podmínky přijímacího řízení (například převod textů do Braillova písma, digitalizace textů, tlumočení do znakového jazyka, úprava časové dotace, apod.). V průběhu studia Vám Centrum pomoci handicapovaným může poskytnout širokou škálu služeb, které Vám pomohou individuální formou řešit případné studijní problémy a potíže. Bližší informace naleznete na internetových stránkách ústavu.
Pokud chcete pracovat s lidmi a zejména pro lidi se specifickými potřebami (s postižením), chcete je podporovat a rozvíjet, nikoli jen „samaritánsky“ pomáhat, a máte opravdu chuť se za tímto účelem vzdělávat, pak si vyberte ze široké nabídky oborů ten, který Vám bude šitý na míru, bude Vám vyhovovat svou délkou, obsahem i budoucím profesním uplatněním. Studium na naší katedře Vám nabídne široký teoretický i praktický speciálněpedagogický základ pro Vaše budoucí profesní působení, poskytne Vám komplexní rozhled v mnoha souvisejících oborech a umožní Vám další osobnostní růst a rozvoj. Dále už bude jen na Vás jak své poznatky a zkušenosti získané v rámci studia zúročíte a využijete v praxi speciálního pedagoga.